הוסגור, בלב הגל

Anonim

זמן קריאה 5 דקות

ארבעים וחמש דקות צפונית לביארץ, ה- GPS של המכונית קוטע שוב את הדיון שלנו על מקורות הגלישה באירופה. כאמור, זה עתה הגענו ליעדנו : הוסגור.

החזיתות בסגנון בסקי-צרפתי מתקיימות יחדיו בהרמוניה עם חלונות הראווה הנוצצים של מותגי אופנה וגלישה ידועים , כשהם פונים היישר אל החוף לאורך שדרת פול להארי .

חבורה של בני נוער, עם הלוחות שלהם מצמידים בצורה גאונית לאופניים, מצפים להרים פורד ישן שנחוש להאט את התנועה: "קח את זה, חבר'ה!", כך נראה. בהוסגור, אם אנשים ממהרים זה בגלל שיש גלים טובים.

הניחוח של קרפים טריים מיוצר מתמודד עם זה של ההמבורגרים. לפני שהגענו לחוף עצרנו ליד אוכל. וופלים ובירות מלאכה, שייק פירות ואנשים יפים. מרתה לנצטי ואנואלה קוסטבל מעבירים את האוכל שלהם דרך הוסגור. היום הם חנו בשדרות דה לה דיון, ליד הכנסייה ששמה שונה לכנסיית הגולשים.

ריצ'רד אלינגטון ומשפחתו עברו מאנגליה לביצוע פרויקט זה שמשלב את התשוקה שלהם לגלים עם שיחות רוחניות באנגלית ובצרפתית, בו זמנית.

Hossegor, Francia

הוסגור, צרפת © Aléx del Río

בפנים הקישוט של הכנסייה מהנה מאוד וכשאין מפגשים הוא עובד כמזנון. כאן אנו נהנים מקפה מעולה בזמן שאנחנו ממשיכים את השיחה על מקורות הגלישה באירופה.

החלטנו שאולי מפלט הגלישה הראשון באירופה משנת 1956, כאשר פיטר וירטל, התסריטאי ההוליוודי המיתולוגי ובעלה של דבורה קר, היה בסדרת צילומי פמפלונה מהסרט פיאסטה! השמש עולה גם, על בסיס הרומן מאת ארנסט המינגווי.

וירטל החביא כמה גלשנים בין ציוד הצילום, וברגע שהצילומים הסתיימו, הוא חצה את הגבול כדי לנסוע לביארץ, שם ידע שהם שוברים גלים צינוריים מושלמים (ומסוכנים).

הצרפתים הצעירים היו מרותקים לראות את הסופר רוכב על הגלים, ורק שלוש שנים לאחר מכן, הוקם מועדון הגלישה הראשון בצרפת.

הרבה גולשו מאז. ענף הלוחות המאפשר לנו להחליק על הגלים - ובמורדות ההרים המושלגים ועל האספלט - מתוחכם יותר ויותר .

והגלישה תהפוך לספורט אולימפי ביפן 2020, אם כי טרם הוחלט אם התחרויות יתקיימו בים או בבריכת הגלים שעיצבה חברת Wave Company, חברת קלי סלייטר, הגולש היחיד שכבש 11 שנים. התואר העולמי של ה- ASP, איגוד הגלישה המקצועית.

ישנם כבר אנשי מקצוע רבים אשר מודים שמצאו גלים טובים יותר בבריכת סלייטר מאשר בהרבה מהתחרויות הבינלאומיות באוקיאנוס.

אבל הים שייך לכולם ואיכות גלי הוסגור הפכה את העיר הצרפתית הקטנה הזו לבירת הגלישה האירופית והבמה, יחד עם סייניוס וקפברטון הסמוכים שלה , של Quiksilver Pro France, אחת מתחרויות הכוכבים של מעגל בינלאומי

Relais du Lac, para dormir en un sitio acogedor con vistas al mar

Relais du Lac, לישון במקום נעים המשקיף לים © Aléx del Río

בהוסגור החוף נראה אינסופי: שבעה קילומטרים של חול זהוב שלמעשה ממשיכים ללא הפרעה עד מימיזאן, מאה קילומטר צפונה.

עם אחד מתחתיות החול העקביות ביותר ביבשת, הוסגור מציעה שלוש פסגות גלישה: לה נורד, לה גראוויאר ולה סוד.

זה לא מוזר להיתקל בגולשי עילית, כמו ג'רמי פלורס, האלוף האחרון במאסטר הצינור בילבהונג מהוואי, או טום קורן, אלוף העבר האגדי ותושב הוסגור, שאנחנו ברי מזל לראות בפעולה במים, כשאנחנו נופלים אחר הצהריים

אפילו למי שאין בכוונתו הקלה ביותר להלביש את בגד הים, זהו תענוג אמיתי ללכת יחפים דרך חופי הים הנצחיים הללו, המתבוננים בספורט האבות של מלכי פולינזיה כשהאורות האחרונים של היום צובעים את האופק.

Restaurante de la tienda Quiksilver Boardriders Campus, en San Juan de Luz

מסעדה של חנות קמפוס Quiksilver Boardriders, בסן חואן דה לוז © Aléx del Río

למחרת בבוקר, לאחר שניצלנו את הגלים הראשונים בשעות הבוקר המוקדמות, עשינו טיול לסן חואן דה לוז, 40 דקות לדרום, בכדי לבקר במקום בו מתגלה חלק גדול מהיקום הגלישה האסתטי: קמפוס קוויקסילבר.

כאן, בבניין עץ עם חלונות ענק, נוצרים קולקציות הביגוד והאקססוריז האחרונות של המותג.

המחלקות השונות מחוברות זו לזו באמצעות שבילים, מהוות מעין קשת סביב מבנה מרכזי, האגורה.

ישנם גני שעשועים, סקייטפארק, חדרי אוכל גדולים שטופים לאור הלנדס וצעירים בני לאומים שונים העוברים ממקום למקום בעזרת מחשבים ניידים.

Un surfista ciclista paseando por la playa

גולש רוכבי אופניים שהולך לאורך החוף © אלקס דל ריו

ולרי גיהנום, מעצבת חברת רוקסי, המותג הנשי של Quiksilver, מסבירה כיצד העבודה בכל קולקציה חדשה: "בצוותים, בדרך כלל שני אנשים ממחלקות שונות, אנו נוסעים ליעדים בעלי אישיות אסתטית מסומנת בכל פינה בעולם.

ואז נפגשנו כולנו כדי להתחיל לעצב עם צרכי הגלישה של רוקסי בחשבון. מדובר בבנות ה- IT החדשות של המגזר ואלו שלוקחות את הבגדים עד גבול העצמאות ".

ליד המשרדים נמצאת אחת החנויות העיקריות שלה: קמפוס Boardriders. כמעט בלתי אפשרי לכסות את יותר מ- 750 מ"ר מבלי להתפתות לקנות משהו.

כשישבנו במרפסת הקפיטריה, בין חמאיות איבריות ותצלומים של גולשים אתלטים, אנו חוזרים לשיחה המקורית של הטיול.

אך כעת עם עובדה מעניינת אחת נוספת: הגלשן הראשון שנכנס לאירופה הגיע תחת זרועו של אלבס איגנסיו דה ארנדה, קונסול בהוואי בין 1911 ל -1914.